Hemiksem

Hemiksem heeft een traditie van strijd voor sociale rechten en daar wil PVDA Hemiksem bij aanknopen. Want de PVDA is anders, we doen op een unieke manier aan politiek. We noemen dat ‘straat-raad-straat’. We luisteren naar de noden van de mensen en brengen die naar de gemeenteraad, waar we ook oplossingen voorstellen. Met wat we daar horen keren we terug naar de straat. Wij zijn geen graaiers of postjespakkers. Onze verkozenen staan hun zitpenningen af en blijven leven aan een gewoon loon.

Hemiksem staat voor veel uitdagingen. De armoede, betaalbaar wonen, een goed beleid met en voor de jongeren, betaalbare afvalverwerking. We hebben al een aantal acties gevoerd en zullen dit blijven doen. Want we geloven in de kracht van actie en van mensen. We zetten mensen in beweging om voor hun rechten op te komen.

Ons programma komt van de Hemiksemnaar zelf, op basis van meer dan driehonderd bevragingen. De PVDA is de sociale oppositie van Hemiksem, de stem van de gewone mensen, de stem van onderuit. Deze stem willen we in 2018 in de gemeenteraad brengen.

Dennis De Meyer en Bernardine Huvaere, lijsttrekkers PVDA Hemiksem

• Volg ons op Facebook