Herselt

Ons programma kwam tot stand door de straat op te trekken. 500 Herseltenaren vulden onze Grote Bevraging in. Ze spraken zich uit over tal van thema’s en lieten ons op die manier weten welke van onze voorstellen het best aan hun noden tegemoetkomen. We zijn fier om in een gemeente actief te zijn waar de bevolking zo betrokken is.

Op die weg gaat PVDA Herselt verder. We luisteren naar de mensen in de wijken en dorpskernen. Weten waar de problemen zitten, samen met de mensen oplossingen formuleren en vervolgens actie ondernemen. Bij de PVDA noemen we dat straat-raad-straat.

We bouwen integrale dorpskernen en wijken uit waar wonen betaalbaar is, met goede scholen met voldoende personeel, met wijkgezondheidscentra naar het model van de groepspraktijken van Geneeskunde voor het Volk, met postkantoren, bibliotheken, jeugdhuizen, groen en speelgelegenheid. Dorpskernen die bereikbaar zijn met het openbaar vervoer en waar fietsen veilig is.

We bouwen dus op maat van de mensen, niet van de centen. Wij kiezen samen met de Herseltenaren en met volle overtuiging partij. Partij voor een Herselt op mensenmaat.

Annemie Tibos, lijsttrekker PVDA Herselt

Volg ons op Facebook