Kapellen

PVDA, de luis in de pels

Sinds een aantal jaren is PVDA Kapellen hard aan het werk om haar werking uit te bouwen. Sinds een aantal jaren zien we ons ledenbestand groeien. Dit heeft ons gemotiveerd om dit jaar voor de eerste keer deel te nemen aan de verkiezingen.

De gemeentepolitiek is nieuw voor ons, we zullen veel nieuwe ervaringen opdoen maar ook veel leer­ momenten kennen.

We willen de bekommernissen van de mensen binnenbrengen in de gemeenteraad en aan politiek doen samen met en voor de mensen van Kapellen. Veel beleidsmakers zijn de voeling met de burgers helemaal kwijt. Ze leven in een andere realiteit. Een van de redenen is de financiële kloof. Ze hebben er geen idee van dat de verhoging van de elektriciteitsfactuur met 50 euro voor heel veel mensen voelbaar is op het einde van de maand.

Daarom blijven we altijd werken aan een arbeiders-inkomen. Alle extra’s en vergoedingen worden afge­dragen. Zo blijven we dicht bij de mensen staan want “wie niet leeft zoals hij denkt, zal snel denken zoals hij leeft”.

Katrien Gernaey, lijsttrekker PVDA Kapellen

Volg ons op Facebook