Kontich

Met zijn ligging op een boogscheut van Antwerpen en Mechelen heeft Kontich heel wat troeven, maar ook heel wat uitdagingen. Die uitdagingen wil de PVDA aanpakken vanuit een sociale visie op de gemeente en de samenleving.

Met een gemeente waar nog voortdurend open ruimte wordt aangesneden, groeit de drukte. De op- en afrit van de E19 brengen veel mensen naar Kontich en dat zet de mobiliteit, leefbaarheid en luchtkwaliteit meer onder druk. Met een zoveelste circulatieplan redden we het niet.

We willen een plan dat vertrekt van de noden van de inwoners. Geen uitverkoop van de laatste groene ruimte aan grote projectontwikkelaars, maar ontwikkeling in overleg met de buurt, met reële inspraak. Een plan waarbij wonen betaalbaar blijft. Een plan dat vertrekt vanuit sociale en ecologische oplossingen voor de toekomst. Het lokale bestuur moet samen met geëngageerde burgers naar oplossingen te zoeken. Wie oplossingen zoekt zal ook kritische actie moeten ondernemen tegen mega bouwprojecten als de parkwijk Groeningen.

De PVDA laat een nieuwe wind waaien, een positieve stem van onderuit die we in 2018 in de gemeenteraad willen brengen. Daar zullen we een stem zijn voor werkende mensen, jongeren, mensen die het moeilijk hebben, voor iedereen. Voor een Kontich op mensenmaat.

Christoph Vandyck, lijsttrekker PVDA Kontich

Volg ons op Facebook