PVDA Willebroek vraagt de open ruimte voor de Willebroekenaar

De inwoners van het centrum zijn het beu dat zijn open ruimte steeds meer ingenomen wordt door projectontwikkelaars en vastgoedgiganten. Alweer dreigt in Willebroek een stuk open ruimte te verdwijnen, ditmaal aan de Watertoren.

Na jaren onduidelijkheid en de aankoop van dit stuk grond door een voorgaand bestuur voor 1 miljoen euro, wil men nu verkopen voor 800.000 euro. Begrijpe wie begrijpe kan, dat men wil verkopen mét verlies en aan een projectontwikkelaar. Deze zal dit mooi stukje grond dan ook volbouwen, zorgen voor een nieuwbouw, maar ook voor bijkomend verkeer.

Geen betaalbare woningen, zoals het gemeentebestuur steeds voorspiegelt, maar dure wooncomplexen zullen verrijzen waar nu een groene open vlakte is, met heel wat andere invulmogelijkheden.

Omdat PVDA Willebroek én de bewoners dit beu zijn, verzamelen we op zondag 23 juni vanaf 11h voor een picknick. Ieder brengt mee wat hij kan om te eten of drinken, dekentjes en stoeltjes zijn ook nuttig en we gaan met z'n allen ons amuseren. Met wat leuke spelletjes maken we er een volks gebeuren van voor de gewone Willebroekenaar. Hierbij roepen we alle inwoners op om mee te komen vieren, los van overtuiging of partij. We hopen dat niet alleen de buurtbewoners, maar ook andere verenigingen en partijen zich aansluiten op deze picknick.

Want open ruimte is een zaak van iedereen en wij zullen met PVDA strijden tegen élke aanslag op de open ruimte.

WANNEER
23 juni 2019 om 11u00 - 16u00
WAAR
Watertoren
Kapellenboslaan 5
Willebroek 2830
Google map en route
PVDA Willebroek · · 0475 22 08 42

Kom je?

Schrijf als eerste een reactie

Gelieve je mail te bekijken voor een link om je account te activeren.